BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Bygdefolket.no - ECPv6.16.4.1//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-ORIGINAL-URL:https://bygdefolket.no
X-WR-CALDESC:Arrangement for Bygdefolket.no
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:UTC
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0000
TZOFFSETTO:+0000
TZNAME:UTC
DTSTART:20230101T000000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=UTC:20240808T180000
DTEND;TZID=UTC:20240808T190000
DTSTAMP:20240805T134039Z
CREATED:20240805T133412Z
LAST-MODIFIED:20240805T134039Z
UID:19432-1723140000-1723143600@bygdefolket.no
SUMMARY:Bli medeier i Rørosfisk Fangst AS
DESCRIPTION:Invitasjon til å bli medeier i Rørosfisk Fangst AS\n– Vi ønsker å invitere rettighetshavere i Aursunden\, Rien\, Feragen og Røragen til å bli medeier i Rørosfisk Fangst AS. Det sier Bjørn Sandnes\, daglig leder i Rørosfisk Fangst AS.\nFoto: Marit Manfredsdotter \nHan forteller videre at representanter fra Rorosfisk Fangst AS vil sitte på stand for å gi mer informasjon til besøkende på: \n\nFeragen samfunnshus 08. august fra kl 18.00\nCoop Brekken fredag 16. august fra kl 09.00\nGlåmosdagene fredag 23. august og lørdag 24.august\n\n  \nRørosfisk Fangst AS (tidligere Rørosfisk AS) har fisket aktivt i Aursunden og Rien siden 2011 og har gjennom aktivt årlig fiske fått meget god kvalitet på fisken i Aursunden og etter hvert bedre og bedre kvalitet i Rien. Totalt har vi fisket ca 250 tonn med sik. \nI tillegg til kommersiell fangst har vi i perioden drevet ett omfattende kultiverings-/tynningsfiske for å «beskatte» bestanden i vannene slik at kvaliteten på fisken blir bedre\, og samtidig gjøre det attraktivt med turisme og salg av fiskekort. \nVi har nå også fått avtale med Feragen og Røragen og skal starte opp med fiske i disse sjøene til sommeren 2024/2025. \nVi ønsker fortsatt å satse på Rørosregionen\, skape produkter og arbeidsplasser i distriktet. \nVi har derfor etablert Rørosfisk AS som skal ta seg av foredling og salg av fisk fra distriktet både innenlands og eksport. I tillegg til 9 sentrale aksjonærer som skal bidra med utviklingen av selskapet\, har Rørosfisk Fangst AS også gått inn som aksjonær.  Det er planlagt en ny kapitalutvidelse tidlig høst 2024 og Rørosfisk Fangst AS vil gå inn med ytterligere aksjekapital i Rørosfisk AS for å øke sin eierandel. 80 % av aksjeemisjonen vil  gå inn som ny aksjekapital i Rørosfisk AS mens 20 % blir egenkapital nyinvestering i båt og fangstutstyr i fangstselskapet. \nRørosfisk Fangst AS vil bli et rent fangstselskap og vil sørge for fangst av feskvannsfisk og levering av råvarer til Rørosfisk AS som vil foredle fisken og foreta salg av denne. Vi er helt avhengig av ett godt foredlings-/salgsselskap som kan sikre omsetning av all råvare fra våre fjellvann. \nRørosfisk Fangst AS vil derfor invitere rettighetshavere i fiskevannene inn på eiersiden med å tegne seg som aksjonær i perioden fra 1. august til 15. sept. Det utstedes opptil 125 nye aksjer til en pris pr aksje på kr 4.000\,- som vil tilsvare 33 % av selskapet. Minimum tegning er en aksje. \nTegningsfullmakt finner du her:\n2024 08- AKSJEEMISJON – TEGNINGSFULLMAKT RØROSFISK FANGST AS\n \nEr du interessert i å høre mer om dette så ta kontakt med:\nRørosfisk Fangst AS v/daglig leder Bjørn Sandnes \nMobil ​41928726 \nE-post: ​post@rorosfisk.no
URL:https://bygdefolket.no/single-post-name/bli-medeier-i-rorosfisk-fangst-as/
CATEGORIES:Fiske
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://bygdefolket.no/wp-content/uploads/2022/09/Aursunden-kopi.jpg
END:VEVENT
END:VCALENDAR